0%
krachttraining fitness voor vrouwen
 

Krachttraining?! "ja, dat is goed voor je." Maar dat is toch iets voor mannen? Niet is minder waar. Steeds meer vrouwen zijn te vinden op de fitness. In het krachthonk kan je perfect werken aan je doelen.

Krachttraining is toch meer iets voor mannen?

Veel vrouwen hebben nog steeds de gedachte dat ze door krachttraining er mannelijk uit gaan zien. Natuurlijk is dat niet waar. Vrouwen kunnen juist veel profijt hebben van krachttraining. Niet alleen om af te vallen. Middels krachttraining kan je een mooiere lichaamsverhouding vormen. Welkom gevormde benen en billen!
Je spiermassa vergroten is cruciaal bij een duurzaam resultaat. Door het vergroten van je spiermassa voorkom je ook het "Jojo-effect". Bij de juiste combinatie tussen training en voeding bereik je binnen no time een killer body. Heb je geen hoe je dit moet aanpakken? Vraag ons dan om advies. Dan kan een van onze ervaren coaches je helpen om een goed programma op te stellen waarmee je gegarandeerd progressie kan boeken.

Duurzaam resultaat met krachttraining?

Bij krachttraining verlies je niet zo snel kilo's als bij een conditionele training aangezien je spiermassa opbouwt. Je krijgt echter wél een strakkere buik, benen en billen. Daarbij verbetert je gehele lichaamsverhouding. Hierdoor zal je meer kracht uitstralen en je omvang zal afnemen. Een andere postievie invloed zal op je verbranding zijn. Je zal zelfs in rust meer gaan verbranden. Het is belangrijk om een trainingsprogramma aan te houden waarbij je goede balans hebt tussen training, voeding en slaap.

Onderschat jezelft niet!

Wanneer je begint met krachttraining, zal je niet hoogstwaarschijnlijk met lichte gewichten starten. Vergeet niet dat je spieren uitgedaagd moeten worden. Door je spieren uit te dagen, stimuleer je je spieren iedere training weer om zich te ontwikkelen. Onderschat jezelf dus niet. Het trainen zal dus niet makkelijk worden, maar jij zal wel steeds beter worden.

Hoe pak ik het aan?

Je spieren voldoende rust gunnen is extreem belangrijk. Niet alleen tijdens het trainen, maar ook na het trainen. Hoeveel rust je nodig hebt is afhankelijk van vele factoren. Zorg ervoor dat je trainingsprogramma en voedingsprogramma op elkaar afstemt. Het één ondersteund namelijk het ander. Het is dus 50-50. Heb je geen idee hoe je moet beginnen? Vraag ons dan om advies.Dan kan één van onze ervaren coaches je helpen om te starten.

Previous Waarom je core trainen Next Conventionele vs. Sumo Deadlift
0 Comment(s)